Making trade happen : Handel mogelijk maken

Bij Coface werkt een team van 4.900 aanpakkers met 80 verschillende nationaliteiten, verspreid over 58 landen, die allemaal een bedrijfscultuur delen die afgestemd is op de wereld.

Voor Nederland werken meer dan 110 experts in het kantoor van Coface in Breda.

Samen werken we aan één doel: de handel wereldwijd bevorderen en onze positie als toonaangevende aanbieder van kredietverzekeringen consolideren.

Coface werkt nauw samen met ongeveer 100.000 wereldwijde klanten in alle sectoren. We helpen hen te groeien en sterker, dynamischer en succesvoller te worden. Elke dag maken onze teams handel mogelijk.

 Kom bij ons werken!

Kom erbij!

Coface is voortdurend op zoek naar getalenteerde mensen die in onze cultuur passen en bijdragen aan de ontwikkeling van het bedrijf.

Om de doelstellingen van ons strategisch plan te verwezenlijken, werven we voor elk soort functie en in alle landen waar wij actief zijn, kandidaten met verschillende ervaringsniveaus.

Deze functies zijn bijvoorbeeld Accountmanager, Risk Underwriter, Claims Analist en Salesmanager, maar ook specialisten op het gebied van IT-systemen, data, veranderingsbeheer, financiën en HR.

We verwelkomen een grote verscheidenheid aan profielen, ook buiten onze vakgebieden!

Bekijk onze vacatures

Vier (goede) redenen om bij Coface te komen werken

Wat maakt de ervaring bij Coface zo uniek voor de mensen die hier werken?

Onze happeners geven inzicht in hun dagelijks leven bij Coface en hun positieve werkervaringen, vanuit relationeel, professioneel en cultureel perspectief.

Bedrijven helpen te groeien

Het doel van Coface is om wereldwijde en lokale handel te bevorderen, door oplossingen te bieden waarmee bedrijven de juiste commerciële beslissingen kunnen nemen. We werken samen met bedrijven om het risico op wanbetaling te voorkomen en hen te beschermen via onze kredietverzekeringsgaranties.

Het is ook onze rol om onze klanten te begeleiden in een wereld die sneller verandert dan ooit. We verstrekken informatie, zodat onze klanten diepgaande kennis verwerven over hun eigen klanten, leveranciers en prospects, door hun financiële gezondheid en betrouwbaarheid te beoordelen.

Daarnaast voorspellen we de belangrijkste economische trends en analyseren we de risico's per geografische locatie en sector. Als u bij Coface werkt, draagt u bij aan het opbouwen, ontwikkelen en promoten van deze unieke micro- en macro-economische expertise. Het betekent ook dat u dagelijks ondersteuning biedt aan meerdere bedrijven en hen helpt bij hun besluitvorming en commerciële strategieën.

Groeien in een menselijke, inclusieve community

Contact maken met de wereld betekent contact maken met elkaar!

Een van de unieke eigenschappen van Coface is dat we een onderneming zijn met een persoonlijke benadering en een internationaal bereik, waar iedereen telt. U wordt omringd door een diverse groep mensen met een krachtige mix van generaties, geslachten en culturen. Onze menselijke dimensie komt ook tot uiting in ons ethos wanneer we samenwerken: we vinden eenvoud, toegankelijkheid en openheid belangrijk.

Als werkgever zet Coface zich in voor een maatschappelijk verantwoorde aanpak, op basis van drie belangrijke missies:

  • Een inclusieve werkomgeving bevorderen
  • Al onze medewerkers ontwikkelingsmogelijkheden bieden
  • Gelijke kansen bevorderen en elke vorm van discriminatie bestrijden

The Happeners Making Trade Happen How does Coface connect you to the rest of the world? I have always had to work with people who are very open-minded in a sense, very open to international growth. And in my day-to-day work I'm always working with people from other countries, both at the local level - there are always foreigners in almost all the subsidiaries - but also at the regional and group level. Everyday, we communicate with the risk underwriting centres located in seven regions around the world. I think the cultural context that we have gives us the opportunity to share and implement unconventional solutions, to exchange experiences, ideas; to look at different management styles, and implement some of them in our day-to-day work. What makes the employee experience at Coface special for you? I don't feel that there are differences in terms of culture, nationalities, or even location. For me, we work in a team that is located in different places, but in everyday life, we don't see where each of us is located. We work and we make progress on our projects. It's the style of communication between departments with a willingness to always help out, and to share the experience and knowledge. I know colleagues who have very local jobs, but have been assigned international, global or regional projects. And yes, I think that has always meant that Coface can make you feel comfortable, and that you can always have that international vision and that intercultural support. Coface has an open culture: here, we can speak up freely, and share ideas across the organisation. Coface is like a big family: it does not matter what your nationality is, or what accent you speak. Each of us is contributing to the world economy, and that's our common objective. At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Wat onze Happeners erover zeggen

"Ons interne Women to Lead-netwerk bekijkt manieren om vrouwen bij Coface te helpen met hun loopbaanontwikkeling. We zetten ons ook in voor diversiteit en een mix van generaties op elk niveau van het bedrijf. Onze diversiteit wordt ook weerspiegeld in onze besluitvorming, wat ongetwijfeld een voordeel is!"

Leigh Mason Risk, Legal and Compliance Officer (Zuid-Afrika)

In contact met de wereld

Als u de wereldeconomie op de voet wilt volgen, werkt u in een multiculturele omgeving. Onze teams delen hun expertise met elkaar en werken wereldwijd samen, zodat ze inzicht krijgen in een bepaalde markt of de problemen van onze klanten kunnen oplossen.

Onze wereldwijde blik is een belangrijke factor in het dagelijks werk bij Coface, waar:

  • U nauw samenwerkt met uw collega's in het buitenland, zodat u onze klanten over de hele wereld beter van dienst kunt zijn. 
  • U op kantoor, tijdens vergaderingen en tijdens opleidingen nauw samenwerkt met collega's met verschillende nationaliteiten en culturen. 
  • Dankzij ons unieke internationale netwerk zijn er mobiliteitsmogelijkheden in het buitenland, zelfs aan het begin van uw Coface-carrière!

We received a request from a major French car manufacturer, who wants to develop its electric vehicle sales, via its main distributor in Denmark. How do you work together to meet clients' needs? I'll start by going to the Economic Research Department, to ask them for information about Denmark, specifically the electric vehicle distribution segment in the country, and market share figures, if possible. Then I go to the Information Department, to ask them about this distributor, what is the financial trend. As the economist for Northern Europe, I'm am of course the first port of call when it comes to Danish market issues. In this specific case that we're looking at, the first thing I'll do is examine automotive market data for Denmark. For example, registration figures, or the current e-vehicle trends. When I have summarized that, then I have a nice macroeconomic picture. But when it comes to micro data, for example, the specific business environment, then of course I pass this question on to my risk colleagues on site. In order to understand the risk involved with the market for electrical vehicles, I'd take a look at publically available information, such as government regulattions, the electric vehicle market's development, as well as key figures from the company. I would also contact their CFO or CEO and talk about their company, to learn about their sales figures, and what developments they expect to see in the future. What is the added value of collaboration for clients? The Coface system, is based on being "close to the risk": we know that the local people are our teams in the field, and are the best placed to respond to the requests we receive. Here, at the EIC, (Enhanced Information Centre) we survey, and collect knowledge about the most significant parts of the exposure that Coface has. You can never know absolutely everything, but you can still get enough information to improve your understanding of the company. The strong international environment is a great advantage when looking at risks from different angles and therefore making the best possible risk assessment - even if that means I have to juggle my work around different time zones! At Coface, we are Making Trade Happen. The Happeners Making Trade Happen Watch the series at coface.com/happeners

Wat onze Hapenners eroverzeggen

  • "Bij Coface werk ik samen met collega's met zeer uiteenlopende achtergronden. In deze omgeving leer ik over verschillende culturen en standpunten, zonder ik daarvoor het kantoor hoef te verlaten! Onze diversiteit bevordert onze creativiteit en dat geeft onze prestaties een boost. Hierdoor is Coface een geweldige plek om te werken, samen met een team waar ik met trots deel van uitmaak."

Yuliia N., Key Account Manager, Coface Global Solutions (Dubai)

Bouwen aan een nieuwe toekomst

We streven ernaar om onszelf opnieuw uit te vinden en houden onze prestaties en successen continu tegen het daglicht. Dat is al meer dan 75 jaar de kern van het succes van Coface!

We integreren nieuwe technologieën, met name data science, in ons bedrijfsmodel om onze activiteiten te vereenvoudigen en te verbeteren.

We prioriteren nieuwe manieren van werken die gericht zijn op flexibiliteit en samenwerken.

De wereld is voortdurend in beweging is. Daarom staan we open voor innovatieve ideeën en waarderen we nieuwsgierige geesten, mannen en vrouwen met de ambitie en het lef om een nieuwe wereld vorm te geven.

In innovation, we do two main things. We have a prospective work, trying to identify the technological trends in use that will impact our businesses, our customers and our partners. We have a customer vision that guides our project. We don't do R&D to develop projects that will remain in a laboratory, but we are already driven by an existing need of our customers, which are the business lines. Coface's international database is unique in the world. The data contained in this database allows us to be absolutely predictive in evaluating a single company and the market; the risks of the market where the company operates. And this is absolutely a competitive and innovative key. We set up a hackathon, where we brought about forty people together from seven different regions. I think there were about fifteen countries represented and we got them to work remotely on customer needs, so they connected with the customers. They came, we had several stages and finally, we managed to produce a kind of prototype that we showed to our clients, who were very satisfied. So, from there, we started to build the product. With a series of small weekly challenges, each week we asked the teams to ask themselves a question, so one challenge per week. And at the end of the week, they would come and pitch their proposal. So, at the end of this hackathon, I participated in the development of the product by extracting the data used to build the different indicators used in this product. We created an innovative, user-friendly platform with the purpose of guiding companies in their sales choices. All of this not only involving our staff but also involving the clients, and this allowed us to launch a platform more rapidly, in a better performing way. Innovation is the key to success for a company. Improving our own offer, listening to the market, testing all aspects of the platform, understanding if we're meeting our clients' needs and listening to the commercial feedback. All of this helps you to innovate and to succeed. Our team works in an iterative way. Generally, we start by trying to understand a need. Then we dig in when we think we have something that starts to work. We'll do some tests. We'll try to propose things, mock-ups to customers, or test a technology with them with Coface employees. And then, the more we advance, the more we'll enrich the solution to obtain something that is a complete solution in the end. Creating a product in less than six months that corresponds to customer needs proves that we are agile. It proves that we listen to our customers and it proves that there is real creativity in what we do. At Coface, we are making trade happen.

Wat onze Happeners erover zeggen

"We hebben een 'commerciële hub' bedacht met een agile proces en geavanceerde technologie, zodat we een nieuw team kunnen opzetten dat zich toelegt op de klantenservice. Het heeft ons geholpen de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren!" 

Bjoern M. – Senior Solution Development Manager (Duitsland)