Ik heb een verzoek gekregen om te betalen

Coface is een kredietverzekeraar met een eigen incasso afdeling. Namens onze opdrachtgevers proberen wij geld te incasseren van bedrijven die een rekening niet op tijd betaald hebben. Wellicht bent u geschrokken van onze brief. Met onderstaande informatie helpen wij u op weg om de situatie effectief aan te pakken.

Stappenplan: ik heb een brief ontvangen

Stap 1: 'moet ik betalen?'

Kent u de leverancier?
Klopt het genoemde bedrag?

 

Uitgangspunt: indien beide vragen met ‘ja’ beantwoord kunnen worden, vragen we u vriendelijk de vordering te voldoen. We refereren hierbij dan naar de verzonden brief vanuit Coface.

Ga naar stap 2.

 

Indien 1 van de vragen met ‘nee’ wordt beantwoord, verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen. Ga naar stap 3.

Stap 2: 'hoe kan ik betalen?'

Er zijn diverse mogelijkheden om tot betaling van de openstaande vordering over te gaan:

 

1.       Betaling ineens

Wij verzoeken u vriendelijk om de openstaande vordering te betalen. Dit moet gebeuren op de uiterste datum, welke genoemd is in de brief welke u van ons heeft ontvangen. Heeft u de brief niet meer, neem dan direct contact met ons op via collections-netherlands@coface.com.

 

2.       Betaling in termijnen

Het is altijd mogelijk om een betalingsregeling met ons te treffen. 

Neem hiervoor direct contact met ons op via

 collections-netherlands@coface.com.

 

3.       Ik kan (nu) niet betalen

Neem direct contact met ons op via collections-netherlands@coface.com. Samen kunnen we bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn.

 

Ga naar stap 3 voor meer contactgegevens.

 

Stap 3: Contact opnemen

Contactgegevens Afdeling Collections

 

Afdeling Collections

 

Mail: collections-netherlands@coface.com

 

Telefoon: 076-573 71 50

 

Wanneer u contact met ons opneemt willen wij u vriendelijk vragen uw dossiernummer bij de hand te hebben.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan echter toch voorkomen dat er een klacht ontstaat. Wanneer u een klacht heeft over onze dienstverlening, kunt u ons dit laten weten via een brief of mail. Klik hier voor onze contactgegevens. Onze klachtenregeling is ook hier te vinden.

Het kan zijn dat we er samen niet uitkomen. In dat geval heeft u de mogelijkheid om uw klacht aan te melden bij een onafhankelijke externe partij. Wij zijn hiervoor aangesloten bij NowID (www.incassoklacht.nl).

Dit is een onafhankelijke geschillencommissie van de Nederlandse Orde voor Wettelijke Incassodienstverleners. Zij zullen uw verzoek in behandeling nemen.

Wat kan ik doen bij meerdere schulden?

Het is belangrijk om grip te krijgen op de hoeveelheid openstaande schulden. Er zijn diverse websites met adviezen, tips en informatie te vinden die behulpzaam kunnen zijn bij het weer op orde brengen van uw financiën.

Op www.nibud.nl en www.zelfjeschuldenregelen.nl vindt u vele tips en hulpmiddelen.

Is er sprake van een problematische schuldensituatie? Voor hulp bij uw schulden kunt u zich melden bij uw gemeente. U kunt daar terecht voor een advies of een aanvraag voor schuldbemiddeling of schuldsanering. De gemeente kijkt of ze u kan helpen bij uw schulden. Dit heet een minnelijk traject. Lees hier meer informatie.

 Ziet u door uw financiële problemen geen uitweg meer en denkt u aan zelfdoding? Er is altijd een oplossing! Stichting 113 Zelfmoordpreventie biedt hulp (www.113.nl). U kunt geheel anoniem bellen of chatten met hun specialisten. Bel gratis 0800-0113.

Aanvullende informatie

Vrijwilligheid

U heeft geen verplichting om met ons te communiceren. U mag op elk moment de communicatie met ons beëindigen. Het beëindigen van de communicatie kan echter gevolgen hebben. Klik hier voor onze incassobijsluiter.

Wat gebeurt er indien ik niet betaal?

Wanneer u de vordering niet betaalt, dan kan de schuldeiser ervoor kiezen om een gerechtelijke procedure te starten. In dat geval wordt uw dossier overgedragen aan een advocaat (en later aan een deurwaarder). Hierdoor kunnen de kosten oplopen.

Ik heb zelf ook debiteuren die mij niet betalen, kunnen jullie mij ook helpen?

Wij kunnen u vanzelfsprekend ook helpen met uw niet betaalde facturen, zowel nationaal als internationaal. We verzoeken u vriendelijk om eerst uw eigen vordering te betalen en nadien direct contact met ons op te nemen via
collections-netherlands@coface.com.